Výber doplnkových zdrojov k prednáške:
V 3. týždni ste sa na prednáške dozvedeli, že spotrebiteľ je pre marketingovo riadenú firmu tým najdôležitejším subjektom, pretože rozhoduje o tom, či si ponúkaný produkt alebo službu kúpi. Tiež ste si uvedomili, že poznanie nákupného správania spotrebiteľa firmám umožňuje nájsť odpovede na otázky kde, kedy, ako, koľko a prečo zákazníci nakupujú. No skôr, než si prehĺbime poznatky z prednášky, ešte pár zdrojov k tvorbe profilu na LinkedIn, o ktorom sme si písali v minulotýždňovom výbere doplnkových zdrojov.
Ako si upraviť profil a koho sledovať na LinkedIn:
Vo videách na YouTube si môžete pozrieť ako sa jednoducho dá vytvoriť pozadie do profilu na LinkedIn pomocou aplikácie Canva a ešte pár informácií k vyplneniu profilu.
A keď profil budete mať vytvorený, tak odporúčam pre začiatok sledovať:
- Magazin Stratégie
- Marketeris
- Levosphere – Business Marketing Strategy
- Digitálna Univerzita
- a nezabudnúť na Ekonomickú univerzitu v Bratislave a samozrejme nezabudnite ani na vašich priateľov a spolužiakov 🙂
Prehĺbenie teórie z prednášky:
V tejto časti Vám ponúkame každý týždeň prehĺbenie teórie, ktorú sme prebrali na prednáške. Pôjde najmä o podcasty, videá, odborné a vedecké články, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť preberanú problematiku. Tento týždeň to bude praktický pohľad na problematiku spotrebiteľského správania a faktorov, ktoré ho ovplyvňujú. Určite si ich pozrite, vypočujte a prečítajte.
- Charakteristika generácií slovenských spotrebiteľov
- The 2022 state of consumers
- Generácia Z považuje technické vymoženosti za samozrejmosť a najviac si cení osobné vzťahy
- When Choice is Demotivating: Can One Desire Too Much of a Good Thing? („lekvárový experiment“ 🙂 )
- How Ikea tricks you into buying more stuff (IKEA efekt)
- Lekcie z pandémie COVID-19
- Multi-sensory Marketing and Social Influence
- Influencer Insights – doplnkové zdroje k problematike influencer marketingu
Biznis príbehy:
V tejto časti vám pravidelne prinášame príbehy (success story ale aj faily) firiem, pre ktoré je orientácia na zákazníka a implementácia nástrojov marketingového mixu neoddeliteľnou súčasťou ich podnikania. Tento týždeň príbehy zamerané na správanie spotrebiteľov z pohľadu spoločností O2 a Mindworx.
Pár námetov na premýšľanie:
Na prednáške sme si zadefinovali spotrebiteľské správanie a tiež faktory, ktoré spotrebiteľa pri jeho rozhodovaní ovplyvňujú. Zároveň sme naznačili kroky procesu nákupného rozhodovania. Preštudujte si prezentáciu z prednášky, tiež 9. kapitolu v učebnici a aj doplnkové zdroje na tejto stránke. A keď to všetko zvládnete skúste si zodpovedať nasledovné otázky ( nie, odpovede nemusíte nikam posielať 🙂 ):
- Medzi externé faktory formujúce správanie spotrebiteľa patria aj kultúrne vplyvy. Zvoľte si jeden z prvkov kultúry a prezentujte jeho vplyv na spotrebiteľské správanie na príklade konkrétnych firiem, značiek alebo produktov.
- Významnou súčasťou spotrebiteľského správania je proces nákupného rozhodovania. Spomeňte si na svoj nákup zrealizovaný v poslednom období a popíšte všetkých sedem krokov procesu vášho nákupného rozhodovania a uveďte tiež faktory, ktoré vás pri rozhodovaní ovplyvnili.
Sledujte náš predmet na sociálnych sieťach a neunikne vám nič dôležité. Sledujte podnetné videá na YouTube a posty na Instagrame:
A nezabudnite na učebnicu 🙂
HANULÁKOVÁ, E. a kolektív. 2021. Marketing: Nástroje, stratégie, ľudia a trendy. Bratislava: Wolters Kluwer. 364 strán. ISBN 978-80-571-0438-4
Vysokoškolská učebnica prináša nový pohľad na moderný marketing 21. storočia. Pútavým spôsobom vysvetľuje jeho súčasnú podobu, princípy, nástroje a procesy. Čitateľom načrtáva budúcnosť marketingu ako podnikovej filozofie a koncepcie riadenia a podnikania. Ambíciou autorov je, aby vyvrátili niektoré mýty, ktoré marketing sprevádzajú v slovenských podmienkach od jeho začiatkov. Učebnica zdôrazňuje posuny, ktoré v marketingu nastali začiatkom 21. storočia, a takisto novú výzvu pre firmy, ktorou je tvorba a dodanie hodnoty pre zákazníka.