Marketing – 9. týždeň

Výber doplnkových zdrojov k prednáške:

Tento týždeň sa niesol v nielen v znamení marketingovej komunikácie ale aj sviatkov, ktoré sú v marketingovej komunikácii často využívané. Verím, že ste v pokoji oslávili Veľkú Noc a poďme si ju ešte pripomenúť aj v reklamných spotoch COOP Jednota Slovensko. Pripravil som pre vás prehľad ich veľkonočných reklám za ostatných 11 rokov. Pozrite sa akým vývojom prešli bača a honelník:

No Veľká Noc v reklame nie sú iba títo dvaja naši junáci ale aj mnoho ďalších zaujímavých a vysoko kreatívnych oslovení zákazníkov tematicky sa viažúcich k sviatkom jari:

A pre najväčších fajnšmekrov tu máme niekoľko zostrihov RETRO reklamných spotov z minulých čias v bývalom Československu. Určite sa oplatí pozrieť:

Prehĺbenie teórie z prednášky:

V tejto časti Vám ponúkneme každý týždeň prehĺbenie teórie, ktorú sme prebrali na prednáške. Ide najmä o podcasty, videá, odborné a vedecké články, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť preberanú problematiku. Tento týždeň to bude praktický pohľad na marketingovú komunikáciu od Philipa Kotlera z dieľne spoločnosti Levosphere, podcasty o krízovej komunikácii a PR v e-commerce  a tiež špeciálne vydania mesačníka Stratégie venované reklamným agentúram a TOP témam komunikácie v roku 2021. Určite si ich vypočujte a prečítajte.

Súťaže kreativity a efektivity v reklame a marketingovej komunikácii:

Najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, ktorá je organizovaná každoročne od roku 1994 je Zlatý klinec. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita a inovatívnosť kreatívneho nápadu a kvalita jeho realizácie. Aké teda boli tie najkreatívnejšie reklamné kampane za rok 2021? Výsledky vás asi neprekvapia, či?

EFFIE AWARDS je súťaž, ktorá každoročne oceňuje najefektívnejšie reklamy na Slovensku. Už tradične ju organizuje Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) pod gesciou Európskej asociácie komunikačných agentúr (EACA). Je to najobjektívnejšia marketingová súťaž, pretože jasne hovorí nielen o kreativite, ale predovšetkým o tom, čo marketéri dosiahli. Je to najrešpektovanejšia súťaž, pretože porota, ktorá zasadá v dvoch kolách, dokáže veľmi odborne posúdiť výkonnosť kampane, čo by mal byť vlastne cieľ každého marketéra.

Hermes – komunikátor roka. Ocenenie pre najlepšie komunikujúcu inštitúciu so zákazníkom v Slovenskej republike. Projekt organizuje agentúra Respect APP s.r.o. v spolupráci s prieskumnou spoločnosťou MEDIAN SK, s.r.o. Najlepšie práce sa oceňujú v 3 hlavných kategóriách:

  • 1. Cena verejnosti
  • 2. Kvantitatívny prieskum
  • 3. Cena agentúry.

Pozrite sa, kto vystúpil na komunikačný Olymp za rok 2021.

Biznis príbehy:

V tejto časti budeme pravidelne spoznávať príbehy (succes story ale aj faily) firiem, pre ktoré je orientácia na zákazníka a implementácia nástrojov marketingového mixu neoddeliteľnou súčasťou ich podnikania. Tento týždeň podnetné príbehy aj o marketingovej komunikácii firiem Isadore a Kofola.

Pár námetov na premýšľanie:

Na prednáške sme si predstavili podstatu marketingovej komunikácie a zadefinovali sme si základné nástroje komunikačného mixu – reklama, podpora predaja, vzťahy s verejnosťou, osobný predaj a priamy marketing. Preštudujte si prezentáciu z prednášky, tiež 21. až 25. kapitolu v učebnici a aj doplnkové zdroje na tejto stránke. A keď to všetko zvládnete 🙂 skúste si zodpovedať nasledovné otázky:

  • K akému typu reklamy z pohľadu cieľov marketingovej komunikácie by ste zaradili veľkonočné reklamné spoty COOP Jednota, s.d.?
  • Ktoré témy komunikácie v roku 2021 boli podľa vášho názoru na Slovensku najdominantnejšie?
  • Vysvetlite dôležitosť PR pre firmy na konkrétnom príklade z praxe.

Sledujte náš predmet na sociálnych sieťach a neunikne vám nič dôležité. Sledujte podnetné videá na YouTube a posty na Instagrame:

A nezabudnite vyplniť študentskú anketu a ohodnotiť váš obľúbený predmet 🙂

Ešte stále (11.4. – 24.4.2022) sa môžete vyjadriť ku kvalite pedagogického procesu v študentskej ankete, ktorá vám umožní vyjadriť svoj názor na učiteľa a predmety, ktoré absolvujete v letnom semestri akademického roka 2021/2022.

Záleží nám na kontinuálnom zvyšovaní kvality a zdokonaľovaní pedagogického procesu a preto je pre nás váš názor veľmi cenný.  

Neváhajte a využite túto možnosť aj na našom predmete Marketing. Anketa je anonymná a je vám sprostredkovaná cez AiS. Bližšie informácie o postupe nájdete na TU.

Výber doplnkových zdrojov k prednáške pre vás pripravil: