Výber doplnkových zdrojov k prednáške:
Na prednáške v druhom týždni semestra ste sa naučili, ako kultúrne a demografické faktory ovplyvňujú spotrebiteľské správanie. No skôr než si ukážeme doplnkové zdroje viažúce sa k tejto tematike, vypočujte si zaujímavý podcast venovaný voľbám. Olívia Hurbanová vám povie, ako sa rozhodujeme a čo nás pri volebných rozhodnutiach ovplyvňuje. Je už po voľbách a preto sa spätne vráťte k vašim volebným rozhodnutiam a zistite, čo ovplyvňovalo práve vás.
Prehĺbenie teórie z prednášky:
V tejto časti Vám ponúkame každý týždeň prehĺbenie teórie, ktorú sme prebrali na prednáške. Ide najmä o podcasty, videá, odborné a vedecké články, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť preberanú problematiku. Tento týždeň to bude praktický pohľad na problematiku kultúrnych a demografických faktorov, ktoré ovplyvňujú spotrebiteľské správanie. Určite si ich pozrite, vypočujte a prečítajte.
- Do ktorej GENERÁCIE patrím? | NÁZVY, HISTÓRIA, CHARAKTERISTIKY
- The psychology of culture
- Generácia Z považuje technické vymoženosti za samozrejmosť a najviac si cení osobné vzťahy
Na prednáške ste si vysvetľlovali aj kultúrne dimenzie podľa Geerta Hofstedeho. Dáte mi určite za pravdu, že nie je nič lepšie, než vypočuť si ich charkteristiku priamo od autora:
- Mocenský odstup
- Individualizmus vs. kolektivizmus
- Maskulinita vs. feminita
- Vyhýbanie sa neistote
- Krátkodobá vs. dlhodobá orientácia
- Pôžitok vs. zdržanlivosť
Taktiež podcast o kultúrnych rozdieloch v marketingu vás bude určite zaujímať:
Biznis príbehy:
V tejto časti pravidelne spoznávame príbehy (succes story ale aj faily) firiem, pre ktoré je orientácia na zákazníka a poznanie jeho spotrebiteľského správania neoddeliteľnou súčasťou ich podnikania. Poďme si vypočuť ďalšie dva príbehy značiek Kofola a Be Lenka.
A nezabudni na učebnicu 🙂
Učebnica Spotrebiteľské správanie je povinnou študijnou literatúrou pre všetkých študentov na predmete Spotrebiteľské správanie. Vzhľadom na svoju nadčasovosť je určená nielen študentom, ale aj všetkým, ktorí majú záujem o problematiku nákupného správania a rozhodovacieho procesu spotrebiteľa. Učebnica ponúka čitateľom pochopenie modelu rozhodovania spotrebiteľa, vysvetľuje interné a externé faktory vplývajúce na rozhodnutia spotrebiteľa a sprevádza čitateľa celým procesom riešenia problému spotrebiteľa od poznania potreby, cez zhromažďovanie informácií, hodnotenie alternatív, samotný nákup, spotrebu, hodnotenie po spotrebe až po následné odstránenie produktu. A keďže skúška z predmetu Spotrebiteľské správanie sa uskutoční formou OPEN BOOK TESTu tak učebnica bude pre každého neodmysliteľnou pomôckou 🙂
Výber doplnkových zdrojov k prednáške pre vás pripravil:
